Wymiana ślizgów w SID-zie

Wymiana ślizgów w SID-zie

Wymiana ślizgów w SID-zie 1024 534 SerwisBAJKA.pl

Tym razem żarty się skończyły, bo było tak samo. Amortyzator nie uginał się, pasowanie był zbyt ciasne. Przyszła więc pora na inspekcję starych ślizgów. Po burzliwych przymiarkach i dyskusjach okazało się, że golenie dolne są wadliwe. Miejsce nabicia górnych ślizgów jest w porządku, ale ścianki w okolicy dolnych są za grube o 10-te części milimetra i po nabiciu pierścieni pasowanie jest zbyt ciasne.

Dlaczego działały wiec stare tuleje? Otóż szlifowano je zarówno punktowo w pionie, jak i na całym obwodzie w poziomie, dzięki czemu ze zmienioną średnicą zewnętrzną pasowały. Widać to doskonale po rysach na poniższym zdjęciu:

slizgi_rock_shox_sid

W tym miejscu musiałem przerwać prace i skontaktować się z posiadaczem amortyzatora. Ten nawiązał dialog z pierwszym właścicielem, który nie wiedział o tej wadzie. Po długich ustaleniach stanęło na tym, że część pieniędzy zostało mu zwrócone, a ja miałem przywrócić widelec do sprawności.

Należało zabrać się za żmudne, ręczne przeszlifowanie powierzchni zewnętrznej ślizgów, aby dopasować je do wadliwych goleni. Wziąłem kolejny, trzeci już komplet i po skończonej pracy wyglądały tak:

pierscienie_slizgowe_rock_shox_sid

Teraz mogłem dokończyć nabijanie górnych pierścieni i amortyzator zaczął wreszcie płynnie pracować.

serwis_rock_shox_warszawa

Zwracajcie uwagę na używane części i dbajcie o regularny serwis. Jak widać pewnych rzeczy przewidzieć się nie da, ale większości można uniknąć, do czego gorąco zachęcam. Piszcie na kontakt@serwisbajka.pl

15 komentarzy
  • Matt 6 sierpnia 2015 at 11:34

    Używasz myjki biologicznej do czyszczenia że tak dolne lagi się w środku świecą?:)

  • Master-Bike 18 sierpnia 2015 at 23:15

    Teraz już wiesz dlaczego od „pewnego czasu” RS nie zaleca wymiany samych ślizgów a całe golenie dolne 😉

    • Punkxtr 19 sierpnia 2015 at 09:14

      Nie tyle nie zaleca, co nie daje takiej możliwości bo Rock Shox nie produkuje już ślizgów. I dlatego też sam jeżdżę na SID-zie z roku 2000, który przeżyje wszystkie nowe wynalazki 😉

  • Master-Bike 19 sierpnia 2015 at 22:56

    Produkować musi 😉 Tyle że oficjalnie nie sprzedaje, aczkolwiek jakbyś coś potrzebował… http://www.cycleservicenordic.com/gb/search.aspx?searchstr=Bushing%20kit

    • Punkxtr 19 sierpnia 2015 at 23:44

      Czepiasz się, wiadomo o co chodzi 😉
      Dzięki za link, ale ślizgów (i nie tylko) mam pod dostatkiem 🙂

      • tomasz 16 stycznia 2020 at 14:34

        jak mogę sie skontaktować celem nabycia ślizgów 32

        • Serwis Bajka 16 stycznia 2020 at 14:54

          Ślizgów 32 mm od wielu lat nie ma w ofercie Rock Shox. Nasze zapasy skończyły się, pozostała nam duża ilości ślizgów 28 mm. Pozostaje szukanie na ebay, grupach dyskusyjnych, ew. z zagranicznych sklepach.

  • DaRiO 20 lutego 2016 at 18:02

    Mityczne „bushingi” 🙂 Chyba jedyna rzecz w rowerze za którą sam się nie zabiorę 🙂 Jak wyczuję luz, wysyłam do Ciebie na 100%.

    • Serwis Bajka 21 lutego 2016 at 20:16

      Generalnie dobrze jest sporo poćwiczyć przed zabraniem się za to samemu. To niby tylko cztery proste pierścienie, a jest tyle możliwości spaprania sprawy przez nas, lub jeszcze lepiej, przez samego Rock Shox’a 😉

  • Tadesz 7 kwietnia 2017 at 07:19

    Dzień dobry ile u Pana kosztuje taka wymiana ?

    • Serwis Bajka 9 kwietnia 2017 at 21:47

      Wymiana ślizgów w modelach od roku 2008 (czyli z goleniami 32 mm) to koszt 100 zł + ślizgi. Roczniki 1998 – 2007 80 zł + koszt ślizgów. Wymiana w nowych SID-ach najczęściej jest kłopotliwa z tego względu, że nierzadko golenie w środku nie trzymają pasowności – stąd też prawdopodobnie wycofanie się firmy RS ze sprzedaży tulei.

  • Lukasz 6 kwietnia 2019 at 10:31

    Cześć. Macie jeszcze te ślizgi? Bo nie mogę nigdzie znaleźć. Będę próbował przetoczyć zamienniki ale nie wiem czy sie uda. Dzięki

Skomentuj