Naprawa gwintu w korbie

Naprawa gwintu w korbie

Naprawa gwintu w korbie 1024 512 SerwisBAJKA.pl

W naszych rowerach występuje duża ilość połączeń gwintowanych, które zapewniają właściwe działanie całości. Niestety czasem zwoje potrafią się zniszczyć, co z reguły prowadzi do dużych problemów. Nierzadko spotykanym problemem jest zerwany gwint w ramieniu korby. Najczęściej dzieje się tak podczas nieumiejętnego wkręcania pedału. Jeśli zwoje nie są mocno uszkodzone, pomóc może przegwintowanie ich wysokiej jakości narzędziem – do tego celu używam produktów amerykańskiej marki Park Tool.

Większy problem napotykamy kiedy np. pedał odkręci się podczas jazdy i cały gwint zostanie zniszczony. Czy korba musi wówczas zostać zmieniona na nową? Niekoniecznie. Ostatnio trafił do mnie produkt Truvativ z brakiem zwojów, rozkalibrowanym otworem i dodatkowo pod kątem względem ramienia korby. Przygotowałem sobie stosowny zestaw do profesjonalnej naprawy.

Operacja rozpoczyna się równym wyfrezowaniem otworu. Korbę należało stabilnie zamocować w stosownym chwytaku, a ten wkręcić w imadło. Następnie po zastosowaniu oleju mogłem użyć frezu, który powiększył i wyrównał otwór w ramieniu oraz gwintownika nacinającego nowe zwoje o większej średnicy. Bardzo istotna jest tu odpowiednia precyzja, ponieważ otwór nie może być wykonany pod złym kątem.

Po zakończeniu tego etapu oczyściłem nowopowstały gwint sprężonym powietrzem, które perfekcyjnie usunęło wszelkie opiłki aluminium. Wkręca się w niego stalową, znacznie mocniejszą niż oryginalne rozwiązanie, tulejkę. Przedtem pokryłem oś pedału antyzatarciowym smarem Finish Line Ti-prep, a gwint w ramieniu klejem, który pozwoli na zmaksymalizowanie całego efektu.

Po kilku dniach rower był gotowy do jazdy, a tak wykonana naprawa gwintu w korbie zapewnia wyjątkowo stabilne i pewne połączenie. Narzędzia, które posiadam umożliwiają również profesjonalną naprawę gwintu pod ściągacz – zapraszam serdecznie do kontaktu.

 

Skomentuj