fbpx

Wadliwa piasta DT Swiss H<span style="text-transform:lowercase;">ü</span>GI 240

Wadliwa piasta DT Swiss HüGI 240

Wadliwa piasta DT Swiss HüGI 240 1024 512 SerwisBAJKA.pl

W moje ręce trafiła bardzo ciekawa i popularna niegdyś piasta: DT Swiss HüGI 240. Był to ostatni model przed wygaśnięciem patentu Hügi, na którym marka zbudowała swą popularność. Produkt trafił do mnie w celu wymiany łożysk w bębenku i korpusie oraz wyczyszczenia i nasmarowania całości. W tej starej, dobrej wersji występowały jeszcze gumowe uszczelki, a wszystkie cztery łożyska były w tym samym rozmiarze: 6902RS.

Zacząłem od zdjęcia kapsla od strony bębenka. Okazało się, że wewnątrz zalega cała masa przepracowanego, nieoryginalnego smaru przemieszanego z olejem. Na szczęście nie było rdzy, ale same łożyska kręciły się z wyczuwalnym oporem.

W srodku znalazlem stary smar polaczony z olejem

Serce piasty – pierścienie zębate Star Ratchet (tutaj jeszcze pierwsze, nieodchudzone wersje) oraz sprężynki nosiły wyraźne ślady użytkowania, ale wciąż nadawały się do dalszej jazdy.

Zabrudzony Star Ratchet

Wybiłem łożysko z lewej strony korpusu i zacząłem go czyścić. Okazało się, że jeden z kołnierzy ma niewielkie, acz wyraźne pęknięcie.

Pekniety korpus

Jest to znana przypadłość tych piast, która kiedyś dotknęła i mój egzemplarz z tą różnicą, że u mnie rysa pojawiła się wewnątrz korpusu. Dalsza jazda ta tej piaście mogła skończyć się pęknięciem całego korpusu lub wyrwaniem kołnierza. Tym samym jakakolwiek inwestycja w DT byłaby tu niezrozumiała. Właściciel podzielił mój pogląd i skończyło się na rozwiązaniu budżetowym. Wyczyściłem i nasmarowałem piastę, a koło powędrowało do trenażera.

Star Ratchet po nasmarowaniu

Niestety do jazdy na co dzień potrzebna będzie nowa. Cóż, bezpieczeństwo i spokojny sen użytkownika są najważniejsze.

2 komentarze
  • Jakub 9 kwietnia 2017 at 21:26

    Mam pytanie, posiadam ową piaste, tylna od stron tarczy posiada minimalny luz czuwalny jak się porusza kołem, możliwa że łożyska poszły, środek cały w stanie idealnym oś nie peknieta, ani krzywa, tylko wyczuwalny luz przy poruszaniu koła dwoma rękoma.

    • Serwis Bajka 9 kwietnia 2017 at 21:48

      Jak brzmi pytanie? 🙂 Jeśli o luz to w 99,9% przypadków jest to wina łożysk, po wymianie wszystko powinno wrócić do normy.

      PS wymienia się wszystkie łożyska, nigdy pojedynczo

Skomentuj