fbpx

Tête a Tête z SID’em World Cup

Tête a Tête z SID’em World Cup

Tête a Tête z SID’em World Cup 1024 512 SerwisBAJKA.pl

Pamiętam, jak Rock Shox pokazał światu model World Cup. Rozwiązania wypracowane w modelach z Blackbox przeznaczone tylko dla sponsorowanych zawodowców wreszcie trafiły pod strzechy. A dokładniej ceramiczne dachówki, bo ze względu na cenę nie był to amortyzator dla każdego. I ten kolor – „Roland Green” 😉 Pamiętacie go jeszcze?

Ostatnio do mojego serwisu trafił Sebastian, który odkupił SID’a WC od jednego z czołowych polskich zawodników. Widelec stracił na płynności i miałem sprawdzić co dzieje się w środku, bo od momentu zakupu nie był rozbierany. Pacjent trafił na stół operacyjny. Na początku wyczyściłem go wstępnie z zewnątrz.

_DSC4087

Po spuszczeniu powietrza i odbiciu szaftów zlałem olej. Poza tym, że był brudny, ostatni serwisant się nie popisał i wlał go w budzącej zdumienie ilości. Zresztą zobaczcie sami:

olej_rock_shox

Uszczelki górne w goleniach dolnych były zabrudzone, ale ślizgi w doskonałym stanie.

golenie_dolne_rock_shox_sid_world_cup_29

Golenie wewnętrzne nie miały na szczęście żadnych przetarć ani rys (na zdjęciu widoczny jest odblask od lampy aparatu). Może nie jest to ta sama anoda znana ze starych, dobrych lat ale jak widać i ta sobie radzi.

golenie_gorne_rock_shox_sid_world_cup_29

Wyjąłem gąbki i tu czas na małą dygresję. Serwisy z reguły nie kwapią się do hojnego traktowania Waszych widelców dedykowaną chemią, co widać właśnie po gąbkach. Najczęściej nasączają je (dobrze, jeśli w ogóle to robią) bez czyszczenia i wyciągania od zewnątrz, co widać po ich demontażu. Od wewn. strony gąbka jest fabrycznie sucha! Pozbyłem się oleistego brudu i wykąpałem całość w starym, dobrym Redrumie. Powiem Wam szczerze, zalecany przez RS olej 15WT nie nadaje się do tego celu zupełnie. Ale koszty, koszty… Redrum był zbyt drogi.

Przyszła pora na komorę powietrzną. Niestety Rock Shox zrezygnował z doskonałego rozwiązania jakim było Dual Air i dziś w najwyższym modelu mamy do dyspozycji tylko jeden wentyl do pompowania. Wielka szkoda. Wymieniłem o-ringi i nasmarowałem preparatem PM-600.

rock_shox_sid_solo_air

Na górny korek wlałem 5 ml Redrumu, który zdecydowanie dodaje płynności podczas ugięcia na małych nierównościach.

rock_shox_redrum

Czas na goleń z tłumikiem. Wyjąłem plastikową sprężynę i okazało się, że posiada niewielkie pęknięcie. Trzeba będzie się temu przyjrzeć podczas następnego serwisu. Jest bowiem prawdopodobieństwo, że będzie się powiększać.

Zlałem stary olej. Był brudny i zastosowano go za mało, przez co blokada nie działała jak należy – amortyzator uginał się w zbyt dużym zakresie.

olej_rock_shox

I znów wymieniłem uszczelki oraz zastosowałem smarowanie doskonałym Military Grease.

tlumik_rock_shox_sid_world_cup_29

Na końcu zalałem amortyzator od dołu olejem Rock Shox. Sebastian zostawił u mnie też koła, w których naprostowałem wgniecenia w obręczy. Przy odbiorze części ustawiłem mu też bloki SPD w butach SIDI. Czekały go dwa starty w maratonach.

olej_rock_shox

Po wszystkim przeczytałem na fb, że Klient był zadowolony a i miejsca udało mu się wywalczyć zacne 🙂 Zresztą, zobaczcie sami:

serwis_bajka_warszawa

Skoro się chwalić, to na całego. Taki oto sękacz dotarł do mojego serwisu od Małgosi 🙂 Dziękuję Wam serdecznie!

sekacz

11 komentarzy
  • Daniel 14 lipca 2015 at 16:35

    Co ciekawe, do serwisu widelca używam takiego samego..słoika! Przypadek? Nie sądzę 😉

  • Jerzy 14 lipca 2015 at 20:12

    A ja też nasączam gąbeczki Redrumem 😉

    • Punkxtr 14 lipca 2015 at 21:33

      Chwali się! Swoją drogą czy to w jednym z odcinków „Z Archiwum X” ktoś wypisał krwią na lustrze „Redrum”? Czytany wspak dawał zupełnie inne słowo 😉

  • Karol 15 lipca 2015 at 11:39

    Mam pytanie… czy sprężyna powietrzna w tym sidzie to solo air? Jeśli tak to czy redrum nie spłynie samoistnie do komory negatywnej i koniec końców smarować tłoczysko będzie tylko pm600?
    PS. Uwielbiam Twojego bloga i zawsze z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy!
    pozdrawiam

    • Punkxtr 15 lipca 2015 at 11:48

      Cześć Karol, dziękuję za miłe słowa 🙂 Masz rację, to Solo Air bez komory negatywnej (jest tylko pozytywna). Oczywiście Redrum po jakimś czasie spłynie na dół, jednak nie stanie się to szybko, a mieszanka PM-600 i własnie Redrumu daje i tak świetny poślizg. Optymalnie jest między serwisami dolać nieco tego specyfiku na górny korek jeśli widać po odkręceniu, że jest suchy.

  • Master-Bike 22 sierpnia 2015 at 19:10

    Solo Air jest i zawsze był systemem z dwoma komorami tj. pozytywną i negatywną, w najnowszej wersji zmienił się tylko sposób jej pompowania, który przebiega teraz tak samo jak w przypadku tłumików tylnych, mianowicie poprzez mały podłużny otwór (robaczek) wyfrezowany w dolnej wewnętrznej części goleni górnych.

  • Punkxtr 22 sierpnia 2015 at 20:54

    Komora negatywna sensu stricte jest, ale pompowana automatycznie przez jeden zawór. RS robi Solo Air bo z badań wynikało, że większość użytkowników nie umiała ustawić dwóch komór, przez co sfrustrowani wylewali żale na forach albo wybierali konkurencję. Nie mówiąc już o widelcach z trzema komorami. Upraszczając teraz jest tylko jedna komora i niech tak pozostanie. Przy braku czasu skróty myślowe są w cenie, a temu, kto zna dokładną budowę widelca chwała za to. Nie samym Internetem człowiek żyje 🙂

  • Master-Bike 22 sierpnia 2015 at 22:56

    Generalnie się z Tobą zgadzam, ale zdanie „Solo Air bez komory negatywnej, jest tylko pozytywna” zbyt mocno mija się ze stanem faktycznym, dlatego zwróciłem na to uwagę 😉

  • Rafał 26 lutego 2017 at 21:22

    Witam,
    w powyższym serwisie wspomniałeś o pęknięciu w tłumiku, mam pytanie.
    Taki sam tłumik posiadam w swoim SIDzie i jest już całkiem pęknięty właśnie w tym miejscu. Czy sklejenie byłoby skuteczne dla dlaszego użytkowania, czy część podlega już wymianie. A jesli tak to gdzie można ją kupić i ile może kosztować?
    Dzięki za pomoc.
    Pzdr.

    • Serwis Bajka 26 lutego 2017 at 22:00

      Rafał kupno tłumika z oficjalnej dystrybucji raczej mija się z celem z racji dostępności oraz wysokiej ceny. Najlepiej poszukać za granicą bądź przejrzeć polskie portale aukcyjne. Klejenie raczej się nie powiedzie. Tańszą (i lżejszą) opcją może być pozbycie się blokady i całkowite usunięcie tłumika.

Skomentuj