W serwisie nie zawsze jest ten komfort, że nad powierzonym sprzętem można pracować bez pośpiechu. Często mówicie mi, że jutro chcecie jechać na maraton, trening czy wycieczkę, a rower potrzebuje interwencji mechanika. Potrzeba szybkiego i precyzyjnego działania. Jeden z Klientów dostarczył mi amortyzator SID World Cup z krzywo dociętą rurą sterową. Widać, że zrobiono to bez odpowiednich przyrządów, a na dodatek złym brzeszczotem.
Włożyłem w imadło prowadnicę Park Tool, która umożliwia wykonanie równego cięcia. Rurę sterową owinąłem mocną taśmą, która zabezpiecza przed rozwarstwieniem się włókna. Ważny jest również właściwy brzeszczot, czyli Park Tool dedykowany do carbonu. Węgiel niesamowicie pyli i dobrze jest zadbać o własne zdrowie (!) zakładając na twarz maseczkę.
Musiałem też nabić konus sterów; do tego celu używam przyrządu Park Tool CRS.
Po docięciu rury przykręciłem expander Extralite UltraStar 2. Gotowe!
Kuba przyjechał do mnie węglowym Cannondale Flash na kołach 29″. Potrzebował skrócić przewód hamulca tarczowego.
Do tego celu używam genialnej gilotyny Jagwire, która tnie szybko, równo i pewnie. Pozostało tylko zastosować nową oliwkę i już!
Maćkowi po bikefittingu potrzebne było skrócenie carbonowej kierownicy Enve. W ruch znów poszły narzędzia Park Tool. Szybko i przyjemnie 🙂
Na koniec wprasowanie misek sterowych w ramę Orbea dla Michała. Do tego celu używam narzędzia Park Tool.
Pośpiech w serwisie nigdy nie jest wskazany, choć nie zawsze da się go uniknąć. Do następnego razu.
Skomentuj