fbpx

Szybko!

Szybko!

Szybko! 1024 512 SerwisBAJKA.pl

W serwisie nie zawsze jest ten komfort, że nad powierzonym sprzętem można pracować bez pośpiechu. Często mówicie mi, że jutro chcecie jechać na maraton, trening czy wycieczkę, a rower potrzebuje interwencji mechanika. Potrzeba szybkiego i precyzyjnego działania. Jeden z Klientów dostarczył mi amortyzator SID World Cup z krzywo dociętą rurą sterową. Widać, że zrobiono to bez odpowiednich przyrządów, a na dodatek złym brzeszczotem.

carbonowa_rura_sterowa_rock_shox

Włożyłem w imadło prowadnicę Park Tool, która umożliwia wykonanie równego cięcia. Rurę sterową owinąłem mocną taśmą, która zabezpiecza przed rozwarstwieniem się włókna. Ważny jest również właściwy brzeszczot, czyli Park Tool dedykowany do carbonu. Węgiel niesamowicie pyli i dobrze jest zadbać o własne zdrowie (!) zakładając na twarz maseczkę.

brzeszczot_do_carbonu_park_tool

Musiałem też nabić konus sterów; do tego celu używam przyrządu Park Tool CRS.

nabijanie_konusa_sterow_park_tool

Po docięciu rury przykręciłem expander Extralite UltraStar 2. Gotowe!

przyciecie_carbonowej_rury_sterowej

expander_extralite_ultrastar

Kuba przyjechał do mnie węglowym Cannondale Flash na kołach 29″. Potrzebował skrócić przewód hamulca tarczowego.

cannondale_flash_29

Do tego celu używam genialnej gilotyny Jagwire, która tnie szybko, równo i pewnie. Pozostało tylko zastosować nową oliwkę i już!

skracanie_przewodu_hamulcowego_jagwire

Maćkowi po bikefittingu potrzebne było skrócenie carbonowej kierownicy Enve. W ruch znów poszły narzędzia Park Tool. Szybko i przyjemnie 🙂

ciecie_carbonowej_kierownicy_enve

Na koniec wprasowanie misek sterowych w ramę Orbea dla Michała. Do tego celu używam narzędzia Park Tool.

prasa_do_sterow_park_tool

Pośpiech w serwisie nigdy nie jest wskazany, choć nie zawsze da się go uniknąć. Do następnego razu.

Skomentuj