fbpx

Drugie życie SRAM-a Red

Drugie życie SRAM-a Red

Drugie życie SRAM-a Red 1024 512 SerwisBAJKA.pl

Dużym sentymentem darzę rowery Cannondale dlatego ucieszyłem się, gdy w moim serwisie pojawił się węglowy SuperSix. Właściciel, Konrad, wyjeżdżał za granicę i zlecił mi wymianę linek i pancerzy, oraz rozebranie i nasmarowanie komponentów SRAM Red, którymi obwieszony był ów sprzęt. Dla mnie bomba.

Zacząłem od klamkomanetek. Konrad miał założone polimerowe linki Shimano, które okazały się być wyjątkowo niskiej jakości. Ich test miałem okazję przeprowadzić na portalu NieOceniam.pl. Pokrycie postrzępiło się i zaczęło blokować pracę mechanizmu zapadkowego.

serwis_konserwacja_manetki_sram_red

Musiałem pozbyć się resztek polimeru, a następnie odtłuściłem całe wnętrze.

serwis_konserwacja_manetek_sram_red

Zapadki pokryłem delikatną warstwą smaru Shimano Dura-Ace, którego używam w moim serwisie nie tylko do tych celów.

konserwacja_serwis_manetki_sram_red

W dalszej kolejności zabrałem się za hamulce z grupy Red, których łożyska wymagały serwisu. Rozebrałem je na czynniki pierwsze, wyczyściłem i odtłuściłem preparatem Finish Line Citrus.

serwis_konserwacja_hamulcow_sram_force

Szczególnie łożyska wymagały konserwacji, gdyż zebrał się w nich stary, przepracowany smar, który na dodatek mocno zgęstniał upośledzając pracę. Po odparowaniu odtłuszczacza naniosłem nowy smar i skręciłem całość „do kupy”.

konserwacja_hamulcow_sram_force

Ostatnia w kolejne była tylna przerzutka z tej samej stajni (SRAM Red). Zacierała się na osi obrotu i potrzebne było czyszczenie.

serwis_przerzutki_sram_red

Podczas prac odkryłem, że kompozytowy wózek jest pęknięty w okolicy mocowania śruby.

przerzutka_tylna_sram_red

Oś obrotu została odtłuszczona i pokryta filmem smarującym.

serwis_konserwacja_przerzutki_sram_red

Sworznie naoliwiłem świetnym do takich celów preparatem Finish Line Stanchion Lube, który poprawia pracę tego typu ślizgów.

serwis_konserwacja_przerzutki_tylnej_sram_red

Zabrałem się za wymianę pancerzy. Konrad postanowił spróbować uszczelnianych Jagwire. Przykręciłem klamkomanetki i nawinąłem nową owijkę Lizard Skins.

klamkomanetki_sram_red

Linki na całej długości biegną w teflonowym linerze na kształt niegdysiejszych Gore Ride On, czy też pancerzy Nokon.

cannondale_supersix

Pozostało mi jeszcze zamocować przerzutkę:

przerzutka_tylna_sram_red

I hamulce:

hamulce_sram_red

Cannondale był gotowy. Jakiś czas później odebrałem od Konrada wiadomość:

„Wszystko działa jak trzeba. Drugie życie srama red. Dzięki”.

I ja dziękuję 🙂

szosowy_cannondale_super_six

Skomentuj