Colnago C60 Italia

Colnago C60 Italia

1024 591 SerwisBAJKA.pl

Colnago C60 Italia w limitowanej, złotej edycji nie pozwala przejść obok siebie obojętnie. Mimo codziennego obcowania z maszynami z najwyższej półki – nam również. Na pierwszy rzut oka sprzęt, który do nas trafił był doskonale utrzymany choć doświadczenie podpowiada, że zawsze można coś poprawić bądź ulepszyć. Właściciel poprosił o pełny przegląd – w ten sposób można zajrzeć we wszelkie zakamarki roweru oraz poznać jego mocne i słabe strony.

W mufie suportu znaleźliśmy znaczą ilość piasku, ten element wraz ze środkiem wymagał konserwacji. Podobnie koła – zaplecione na karbonowych obręczach Zipp wykazywały niewielki brak centryczności, co zostało szybko skorygowane przy pomocy przymiaru z czujnikiem zegarowym. Mechanizm bębenka został wyczyszczony i nasmarowany preparatem zgodnym z preferencjami Właściciela, oraz warunkami, w których porusza się rower i częstotliwością konserwacji. Łożyska po oczyszczeniu zostały pokryte wodoodpornym smarem, dzięki czemu możemy wydłużyć ich żywotność.

Rozbiórki i czyszczenia wymagały pedały oraz stery. Wnętrze rury podsiodłowej zostało pokryte cienką warstwą pasty do carbonu Juice Lubes, a po naładowaniu baterii systemu Di2 rower został podpięty do stacji diagnostycznej w celu wyeliminowania potencjalnych usterek oraz aktualizacji oprogramowania. W tym przypadku wymagała go jedynie tylna przerzutka. Na zakończenie wszystkie śruby zostały przykręcone przy użyciu skalibrowanego, elektronicznego klucza dynamometrycznego. Za idealnie centryczne ustawienie wspornika kierownicy zadbał laserowy miernik Tune Spurtreu, który szczególnie wieczorami pozwala mieć pewność, że praca została wykonana idealnie, bo o to przecież chodzi 🙂

Co dalej? W przygotowaniu artykuł o najsłynniejszym wcieleniu grupy Shimano XTR, czyli szarej M952. Wiele lat królowała na rynku, a i dziś jej podzespoły są cenione przy czym jakość działania oraz trwałość potrafią zawstydzić wiele nowych produktów. Z kolei na papierze będziecie mogli przeczytać nasz tekst w nowym numerze pisma Velo Profit, na łamach którego wyjaśniamy zawiłości montażu systemu bezdętkowego na zamówienie znanej marki Trezado. Enjoy!

 

Dodaj komentarz