Pierwszy w Polsce Santa Cruz Highball C 2015

Pierwszy w Polsce Santa Cruz Highball C 2015

Pierwszy w Polsce Santa Cruz Highball C 2015 1024 512 SerwisBAJKA.pl

Ostatnio miałem okazję składać wyjątkowy rower oparty o niezwykły kręgosłup – pierwszą w kraju ramę Santa Cruz Highball C z tegorocznej, odświeżonej edycji. Jankesi zmienili geometrię, poprowadzili pancerze wewnątrz rur i zaproponowali modne ostatnio, żywe barwy. Właścicielka, Agata, potrzebowała bezkompromisowego sprzętu i zleciła mi jego budowę.

santa_cruz_highball_29_carbon

Koła musiały być lekkie, ale i wytrzymałe. Dlatego zdecydowałem się zapleść intrygującą wersję (Special Edition) piast polskiego producenta – Macka – do obręczy FRM. Ważą mało (380 g/szt.), są asymetryczne pozwalając na budowę stabilniejszego koła, posiadają oczkowanie (w dobie 26″ było to oczywiste, dziś jest wyjątkowo niespotykane) i przystępną cenę.

santa-cruz-highball-c-2015-10

Napęd zbudowałem w oparciu o mieszankę grup XTR M980 (manetki, kaseta, przerzutka tylna), oraz XTR M9000 (łańcuch i przednia przerzutka). Korba to tuningowany przeze mnie Race Face, któremu miałem nadać nowy, elektryzujący wygląd. Gdy ją otrzymałem, wyglądała bowiem tak:

Race_face_rurbine_carbon

Ramiona pełne były głębokich rys, a naklejki postrzępione. Agata zdecydowała się na polerkę i błyszczący lakier bezbarwny uwypuklający strukturę włókna oraz brak nalepek.

korba_race_face_turbine

Musiałem dokładnie usunąć bruzdy i spolerować niezwykle grubą warstwę oryginalnego lakieru. Karbon niesamowicie pyli i jest bardzo szkodliwy, dlatego maska na twarz była nieodzowna.

szlifowanie_karbonowej_korby_race_face

Po skończonej pracy i nałożeniu lakieru, całość prezentowała się doskonale:

korba_race_face_turbine

Jeszcze lepiej w gotowym rowerze, gdzie wespół z nową przerzutką XTR serii 9000, tworzy szybką i skuteczną broń niczym filmowe Magnum, ale bez tej brutalności 😉

santa-cruz-highball-c-2015-7

Kokpit to sprawdzone, węglowe rurki od Syntace. Lekkie i sztywne, zapewniające przy tym spokojny sen Użytkowniczki.

santa-cruz-highball-c-2015-11

W rowerze nie mogło braknąć zgranych kolorystycznie gripów ESI. Coraz więcej moich Klientów wybiera tę właśnie markę i nie robicie tego bez powodu.

santa-cruz-highball-c-2015-12

Rower (z siodełkiem ;-)) został już przetestowany nad Gardą i sprawuje się doskonale. Agata jest w pełni zadowolona, ja również.

santa-cruz-highball-c-2015

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii gotowych maszyn na mojej stronie.

2 komentarze
  • Michał 18 maja 2015 at 07:47

    Dlaczego ta Santa jest taka dobra?
    Wiem że jest dość droga, a nie jest ani super lekka ani nie ma super geometrii

    • Punkxtr 18 maja 2015 at 08:37

      Z geometrią nie mogę się zgodzić, wg mnie jest świetna. Natomiast każdemu pasuje co innego. Rama nie jest superlekka, ale też nie zawsze jest to priorytetem dla Ridera. Santa przykłada się za to do detali, vide mocowanie tarczy w systemie IS czy gwintowana mufa suportu.

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: