Najlżejsze linki przerzutkowe świata

Najlżejsze linki przerzutkowe świata

Najlżejsze linki przerzutkowe świata 1024 512 SerwisBAJKA.pl

Udało Wam się wykorzystać świetną pogodę w ubiegłym tygodniu? Mnie tak, znów trafiłem do niezapomnianego lazurowego jeziorka w Górach Świętokrzyskich. Okolice zalanego kamieniołomu obfitują w świetne single-tracki, które wymagają czasem odrobiny techniki. I ten uspokajający błękit…

szmaragdowe_jeziorko_kamieniolom_w_wisniowce

Oczywiście nic nie trwa wiecznie i już po powrocie Wasz sprzęt czekał w kolejce do zrobienia. Jednym z nich był klasyczny hardtail na kołach 26″ od Przemka. Giant MCM to rasowa niegdyś maszyna do wyścigów, a jakiś czas temu stare ramy przemalowano i dano im drugie życie ponownie wprowadzając do sprzedaży. Ten sprzęt złożono w oparciu o lekkiego SID-a World Cup, napęd Deore XT/XTR, oraz koła na klasycznych piastach DT Swiss HuGI.

Interesujące jest to, że Giant po raz ostatnio jeździł na MTB Trophy w czerwcu ubiegłego roku i od tamtej pory nie był ruszany. Łatwo więc sobie wyobrazić jego stan, a ja długo wydłubywałem beskidzkie błoto. Właściciel zażyczył sobie wymianę linek i pancerzy, oraz przerzutki przedniej. Jako, iż rower był budowany w duchu ligh-bike, zakupiłem dla Przemka w Stanach najlżejesze na świecie linki – Power Cordz wykonane nie ze stali, ale tworzywa firmy DuPont.

linki_power_cordz_swift

Udało mi się też znaleźć także wiekową przerzutkę Shimano XTR FD-M953 jako tzw. NOS (New Old Stock) na ebay, gdyż Właściciel nie chciał słyszeć o żadnej innej. Dotychczas użytkowany „szarak” zakończył swój żywot poprzez rozgięcie blachy wózka.

przerzutka_przednia_shimano_xtr_fd_m953

Zacząłem od pozbycia się starych kabli XTR. Zaschnięte błoto tak zasklepiło większość przelotek, że potrzeba było sporo siły, aby wydostać je z ramy.

obcinaczka_do_pancerzy_shimano_pro

Następnie zamocowałem i wstępnie wyregulowałem przednią przerzutkę. Przypomniały mi się stare dobre czasy, kiedy wodziki były skręcane śrubą. Odpadała konieczność rozkuwania łańcucha.

regulacja_przerzutki_przedniej

Przemek używa doskonałych manetek XTR SL-M952. Jak na swój wiek pracują świetnie i oparły się nawet kilkumiesięcznemu bezruchowi. Zainstalowałem nowe, pasujące kolorem linki.

linka_przerzutkowa_power_cordz

Dociąłem pancerze układając je w optymalne łuki i dbając o to, aby logo producenta znalazło się w odpowiednim miejscu. Tak, diabeł tkwi w szczegółach.

pancerz_power_cordz_swift

Następnie należało użyć dostarczonych przez producenta „baryłek”, aby owinąć na nich linkę. Bez nich nie da się poprawnie zainstalować całego systemu.

przerzutka_tylna_shimano_xtr_rd_m960

To samo z przerzutką przednią. Śruby mocujące należy wkręcić znacznie mocniej niż zwykle i najlepiej zrobić to na Loctite.

przerzutka_shimano_xtr_fd_m953

Na końcu przyszedł czas na regulację i radość z niemal bezoporowo działających przerzutek. Wierzcie mi na słowo, poprawnie zainstalowane Power Cordz (a niezwykle łatwo zrobić to źle) biją na głowę klasyczne systemy. Na górnej rurze znalazłem jeszcze profil jednego z etapów MTB Trophy.

mtb_trophy

Jesteście ciekawi, jak zbudowana jest linka? Pod osłoną z tworzywa znajdują się włókna produkowane przez firmę DuPont. Pancerzy nie trzeba nawet uszczelniać, system jest niemal niewrażliwy na zabrudzenia.

linka_przerzutkowa_power_cordz

Gotowe! Dziękuję za powierzony mi sprzęt i zapraszam Was serdecznie do mojego serwisu.

giant_mcm_carbon

Dodaj komentarz