Karbonowa przełajówka Focus

Karbonowa przełajówka Focus

Karbonowa przełajówka Focus 1024 512 SerwisBAJKA.pl

Pamiętam, jak lata temu rower złożony na grupie Deore LX lub wyżej budził szacunek. Części były drogie i ciężko dostępne, a topowe komponenty oglądało się najczęściej w katalogu (o ile akurat kioskarz takowy posiadał). Dziś XTR nie robi na nikim większego wrażenia, części potaniały i naprawdę trudno zaskoczyć czymś innych rowerzystów. Nie tak dawno aby zobaczyć stare, kultowe „graty” wystarczyło przejechać się na któryś z lokalnych cykli maratonów MTB. Dziś nawet na tzw. ogórkach jeżdżą maszyny z najwyższej półki i nikogo to nie dziwi.

Trudno powiedzieć, czy społeczeństwo się bogaci. Na pewno inaczej podchodzi do swoich pasji. Dziś ludzie chętnie inwestują w samych siebie, a tym samym rowery, które przecież są częścią nas samych. Jednym z moich Klientów, którzy lubią wysmakowane produkty jest Konrad. Każde jego dwa kółka złożone są z dbałością o najmniejszy szczegół, a on sam podchodzi do nich z niezwykłym pietyzmem i… sercem. Lubię takie osoby, bo widzę w nich cząstkę samego siebie.

Tym razem Konrad odwiedził mnie z interesującym rowerem, a była to przełajówka Focus (niech nie zwiodą Was szosowe opony). Zacząć miałem od doczyszczenia ramy z drobinek przylepionego i zaschniętego asfaltu. Kto z nimi walczył wie, co to za przeciwnik 🙂 Aby je usunąć użyłem rewelacyjnego, cytrusowego odtłuszczacza od Juice Lubes. Poradził sobie ze smołą jak żaden inny, ale wieczorem od oparów czułem się fatalnie.

Profesjonalny serwis rowerowy Warszawa

Gdy rama lśniła mogłem przykleić osłonę Bike Shield na dolną rurę tylnego trójkąta. To droga, ale warta swej ceny folia. I choć niektóre jej właściwości w zastosowaniach rowerowych trącą kpiną (vide zdolność do samoistnego wygładzania rys, ponoć sprawdza się w samolotach odrzutowych), to jednak po odpowiednim traktowaniu niemal nie widać jej po naklejeniu.

Naklejanie osłony Bike Shield

 

Następnie przyszła pora na hamulce. Avid Shorty Ultimate to relikt poprzedniego wieku ale trzeba przyznać, że robią wrażenie. Zapewniają spore możliwości regulacji, przy czym są dość sztywne. Konrad zlecił mi rozebranie ich na czynniki pierwsze, więc Voila!

Narzędzia Park Tool

W rowerze zmieniłem linki i pancerze hamulcowe, do oryginalnego zestawu dodając coś od siebie. Przełajówce błoto nieobce, więc do setu Jagwire dałej specjalnie spreparowane końcówki, nawlokłem liner od Nokona i zakończyłem gumową uszczelką Shimano XTR. Całość spisuje się doskonale.

Serwis rowerowy Warszawa Kabaty

Na koniec pozostało mi wyregulowanie samych hamulców. System napięcia sprężyn jest dość archaiczny w pomyśle, ale sprawuje się całkiem przyzwoicie.

Dobry serwis rowerowy Kabaty

W rowerze wyraźnie niedomagały łożyska suportu (czyt.: nadawały się jedynie do wyrzucenia), dlatego też konieczna była ich wymiana. Konrad nie szczędził środków i zainwestował w hybrydowy (z ceramicznymi kulkami) zestaw od Enduro. Stary wyjąłem używając narzędzia Park Tool.

Serwis amortyzatora Rock Shox

Następnie wprasowałem Enduro i potraktowałem je cienką warstwą doskonałego smaru Shimano Dura-Ace w celu zabezpieczenia przed korozją.

Serwis rowerowy Warszawa Kabaty

Po wszystkim nawinąłem rewelacyjną owijkę Lizard Skins:

Dobry serwis rowerowy w Warszawie

Serwisu wymagały również stery.

Smar Dura Ace

Na koniec wyczyściłem obie przerzutki, a osie obrotu potraktowałem lekkim olejem z dodatkiem teflonu.

Serwis rowerowy Warszawa

Rower był wreszcie gotowy i przyznam Wam, że prezentuje się obłędnie. Udanej jazdy Konrad!

Szykujecie swoje przełajówki do sezonu? Piszcie na kontakt@serwisbajka.pl

Przełajówka Focus

Dodaj komentarz